PERMAP II

28/10/11 , 6.00pm - bergerak la ktorang dari ipoh ke kedah ! 6jam perjalanan , huhh ! penat kot . walaupon hanya duduk saje dlm bas uhh .
sepanjang perjalanan aku ta tido . na menikmati perjalanan la konon en , haha (:


smpi je kat Dusun Minda Resort, Kuala Nerang , ktorg sume diberi kunci bilik . aku dapat bilik satu ( Alpha ) . 
masok masok je dlm bilik uhhh , WAWWW !! cantek kot . ade aircond bagai ! terbaek lahhh .


aktiviti pertama bermula pagi sabtu uhh dgn aerobik ! walaupon agak berterabur , tp BEST ! then , icebreaking ! ktorg disuruh menyanyi , macam macam lagu ! sampai na terkeluar la anak tekak neyh melalak . haha (: 


after uhh , ktorg diberi tugasan tok mencipta landskap impian . tugasan neyh dibuat dalam group , mcm mcm landskap ade ! semuanya kreatif . SYABAS !
dlm byk byk landskap uhh , aku tertarik dgn satu landskap neyh . iaitu landskap Group Syasya ! bangunan yang ibarat macam di atas laut . interesting !


after tuhh , ktorg ade obstacle courses ! aku suke xtvt mcm neyh , lasak ! dlm byk byk hlgan , satu je aku ta lepas . yg MONKEY uhh ! haha (: tgn ta kuat .


then , malam uhh ktorg ade night walk ! ape nightwalk tuhh ekk ? hehe :) night walk uhh mcm jungle tracking laaa tp yg nie jungle tracking waktu mlm . menarik ! 1st time aku join mende neyh . mula mula takot jugak en , tp selawat ke atas Rasulullah s.a.w mengiringi sepanjang perjalanan aku kat sana . & alhamdulillah tade pape yang berlaku kat sane , sume berjalan lancar ! just TUHAN bg sedikit ujian je apabila kami semua sesat kat dlm hutan uhhh . tp syukur kat ALLAH SWT , semua selamat !


1st bnde yg menguji kesabaran aku , ular ! tetibe je ade anak ular merayap rayap depan aku & lynda . ktorg un ape lg , lari lahh  . takot kot ! ta penah lagi masok utan jumpe ular , huhhh !
then , jumpe plak scorpion ! selamat komander uhh sempat bunuh . klo ta , lagi sekali la aku berlari dlm utan uhh (:


hari ahad : 1st aktiviti , xplorace ! waaaa , seronok . ktorg diberi mcm mcm tugasan untuk dpt en KLU yg seterusnya . masak nasi gune kayu api , mancing ikan , kait buah jering, panjat tangki air , mandi kolam , kemas bilik , makan telur . huhhh ,,


then mlm uhh plak , acara kemuncak ! BBQ NITE ! tp kali nie tade la melaram en . maklum lahh , name un p camp mane ade bwk baju cntek cntek . hihi (:
tp pape un , tetap HAPPENING !!
plus sambut bufday ahli PRS bulan OKT & NOV .
HAPPY BIRTHDAY TO YOU ALLL ! MAY ALLAH BLESS YOU (:

31/11/11,10.00am - ktorg gerak balek ipoh ! bye bye Dusun Minda Resort ! semoga jumpe lagi yekk (: 


usha la gamba gamba kami disana : 


 icebreaking

my group pnye landskap .

bende alah neyh la yg aku ta lepas uhh ! haha (:

 suke yg neyh , TARZAN !


 aku dapat panjat dinding neyh tanpa bantuan cmneyh (:
bangga aku ! so ? jgn pandang rendak pada orang PENDEK okayy ! haha


 nie la group syasya punye landskap !

 makanan kat sane , perghhh ! heaven gilee .
6x sehari kot !



seronok sgt dapat join program neyh ! harap next sem ade lagi . thanks to encik eddy sebab buat program mcm neyh . komfom tade sape yg menyesal pergi PERMAP II !!
aku dapat byk pengalaman baru (:

PRS PUO TERBAEK LAHHHH !!!
sweet memory with you all (:

anda suke ? LIKE okayy !

No comments:

Post a Comment